NEW YORK

Ligger under täcket på hotellet och fryser för Ac:n är paj. Klockan är kvart över åtta på kvällen här och jag och mina små nyfunna kompisar ska sova. Åkte hemifrån vid fem i morse till Landvetter sedan till Arlanda och därifrån New York! Hela flygresan gick bra och vi va framme vid halv ett lokal tid, en halvtimme tidigare än väntat, men kom inte till hotellet förrens fyratiden för det va extrema köer på flygplatsen.

Det var otroligt jobbigt att säga hejdå i morse men jag grät ingenting väl på flygplatsen, vilket var rätt skönt. på flygplanet läste jag några sms som fick mig att gråta ändå och på den långa flygningen försökte jag sysselsätte mig hela tiden för att inte gråta en massa. Även om jag har varit inställd på detta så himla länge blev det ändå lite som ett slag i ansiktet när vi lämnade sverige och jag insåg hur lång tid tio månader är. Men jag har träffat några andra här och vi hjälper till att trösta och stötta varandra, eller ah, mest dom som tröstar mig :)

Vi är ungefär 50 utbytesstudenter från Sverige, Norge och Danmark som kom hit idag och åker till våra värdfamiljer på Måndag. imorgon ska vi upp klockan 7 (!!) och äta frukost för att sedan åka på en guidad busstur på manhattan under förmiddan och sedan får vi egen shoppingtid. wohoo.

Ångrar verkligen ingenting av detta utan är glad att jag verkligen vågade åka. Jag saknar vissa fruktansvärt mycket redan nu men jag får helt enkelt ta en dag i taget. Nu ska jag läsa två brev som jag igentligen skulle ha läst på planet men tyckte det va för jobbigt då och sen ska jag sova. Ska snart skriva om mer intressanta och roliga saker!

Tills dess, ha så kult!

hejdooo

Kommentarer
Postat av: barbastark

10 månader tills du är min igen barbis!! eh o snart fyller du ju år hehe hur gör man me födelsedagspaket??? måste ju börja planera du kommer ju snart hem. saknar dig mängder världens besta<3

2011-08-06 @ 19:53:20
URL: http://linneajoensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0