Dåhh Ashorlaah

Nu har jag varit här i mer än 4 veckor, sjukt hur snabbt tiden har gått!

En del av dom sakerna jag har gjort de senaste veckorna: Börjat skolan, vart på min första football friday game, träffat alla utbytesstudenter, spelat fotboll, vart på 3-års kalas, vart på vattenäventyrs land med utbytesstudenter (träffa en kille från lerum där, vi har gemensamma vänner hemma?! SJUKT. världen är liten), vart i kyrkan, ätit massa hamburgare bla bla bla.

Skolan går bra,är nöjd med alla mina kurser o jag har några jag äter lunch med varje dag, wohooo! Några lärare älskar verkligen mig bara för att jag är utlänning o dom frågar mig tusen frågor varje dag inför klassen. Fick höra av en kompis att en av lärarna pratar om mig i sina andra klasser också, berättar allt jag säger o så, haha. Man får läxor i princip varje dag, ibland tills dan efter, men det är inga riktigt svåra grejer (än så länge). Har haft nåra prov o dom va hur lätta som helst. Dom har bara sånna prov när man fyller i bubblor med a, b eller c alternativ, man behöver aldrig skriva nått.


Vi spelade i en cup igår med fotbollen, eller ah, cup o cup, vi spelade två matcher varav vi förlora båda. Men jag gjorde två mål, wooop wooop. Det andra laget skrattade åt mitt namn (taskigt?!?!) så när jag gjorde mål skrek min tränare ba: WOOHOOO REPRESENTING SWEEEEDEEEEEN WOOHOOO. min tränare är rolig, han är jätte kort, ser ut som en mus, har ALLTID på sig en knall orange eller gul t-shirt, snabba solglasögon o militär shorts. han heter Knesec, men alla säger kaneen, vilket nu har blivit kaniiin efter att jag berätta att det betydde bunny på svenska. Nåra i laget har haft som uppgift att designa lag-kläder som vi kan köpa, en t-shirt är knall orange och är gjord i coach kanins ära. Ska köpa den.

Imorgon är det Laborday vilket betyder att alla är lediga och umgås med sina familjer. Men fotbollsträning har jag fortfarande, klockan åtta på morgonen. taggaaaaa. Sen ska vi ha bbq med lite släktingar i våran trädgård.


Denna veckan som kommer är homecomming week som jag redan har sagt. Så varje dag i skolan ska man klä ut sig till olika saker, på tisdag är det "Carrier Day", så man ska klä ut sig till vad man vill bli när man blir stor (tråkigt), på onsdag är det "Missmatch Day" (ha på sig fulakläder helt enkelt), Torsdag är det "Dress as a decade Day" så alla årskurser har var sitt decenium, vi seniors har 80-talet. På Fredag är det "Spiritwear" så alla har på sig kläder i skolans färger och om man har köpt en homecomming t-shirt, som jag, har man på sig den! På fredan är det också massa pepp inför kvällens football game som hela skolan (och alla andra) går på. På Lördag är det Homecomming Dance, jag ska gå dit med en tjej från mitt lag o hennes kompisar, efter dansen ska vi åka in till Chicago o äta. KUUULT. Köpte min homecomming klänning idag FÖR 5 DOLLAR. det är 32 spänn! VÄRT. Jag letade hur länge som helst efter en klänning som jag kunde tänka mig att ha på mig men fy va svårt det är, det finns så himla mycket fult här. Allt är så himla överdrivet med mönster o paljetter o skit, så tillslut blev det en jätte enkel, rätt tråkig, svart klänning. Men är nöjd, billigt är bra hehe. Kalla mig SpararN. Köpte en liten väska också, och ska försöka hitta skor imorgon!



Nu sitter jag o halvkollar på en film med min värdmamma o belgiska syster, väntar på att victor som har kommit fram till sin värdfamilj idag ska höra av sig!


Ska lägga upp nåra bilder nån da, men måste åka o köpa en sladd som går från kamran till datan eftersom jag glömde den hemma <3


Ha det bäst min lille häst.


Kommentarer
Postat av: ekis

låter g-r-y-m-t. Mycket ballare än i Sverige, bara regnregnregn och tråkiga skoldagar.. Pusss miss you

2011-09-07 @ 23:30:11
Postat av: Anonym

dååhh ashorlop <3

o ba FYI (som de ju heter i staterna) så saknar o älskar ja dajj. mycke.

2011-09-22 @ 06:32:05
URL: http://linneajoensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0