HEY

Dom senaste dagarna har gått hur fort som helst, jag har tränat massa, umgåtts med fotbollslaget, vart på kalas, vart med svenja och hennes kompisar, vart vid "the Munster Pool", vart i kyrkan, träffat vänner till familjen, köpt mobil äntligen, handlat massa andra saker jag behöver och massa mer.

Vi va i kyrkan i Söndags, inte den vanliga kyrkan som familjen brukar gå till utan en som ligger väldigt nära. Två av mina syskon har nämnligen gått i nån slags sommar-kyrk grej där så dom hade en uppvisning. Det va rätt annorlunda, prästen hade pikétröja och påminnde jätte mycket om Ned Flanders, och det va ingen direkt predikan eller så. Efter att barnen hade uppträtt fick vi gå till ett annat rum där dom servera jättegod mat!

Jag trivs jätte bra med familjen och jag känner mig redan som en av dom. På fredag åker Svenja, deras gamla utbytesstudent, hem vilket känns rätt tråkigt men på lördag kommer den nya utbytesstudenten, Coline från Belgien hit. Hon är lika gammal som mig och det ska bli jätte kul att träffa henne. Jag va lite orolig innan jag åkte hit över hur det skulle vara att gå från att ha en stora syster till att ha tre småsyskon, men det är verkligen inga problem för dom är as roliga och inte alls jobbiga. än så länge. Men det ska bli skönt att ha nån i min egna ålder i huset.

Imorgon börjar skolan, paniiiiiik. Så här ser mitt schema ut:

1 - Us History

2 - English 11

3 - Drawing

4 - Health and Wellness

- Lunch -

5 - Hos /Travel/Tourism

6 - Ceramics 1

Nästa termin kommer jag ha Painting istället för drawing (nästan samma sak) och Food 2 (hemkunskap typ) istället för Health. Sen kommer jag ha Technical Theater (Man hjälper till med ljud, ljus, rekvesita, smink osv vid föreställningar) istället för Turism grejen och Ceramics 2 sista perioden.

Måndagar, Onsdagar o Fredagar börjar man 07.45 och det betyder att man måste sitta ner på sin plats exakt den tiden, om man står upp i klassrummet då eller är mindre än 5 minuter sen får man nån slags varning. Om man kommer mer än 5 minuter sent (tror jag) måste man gå till rektorn och förklara sig. På Tisdagar o Torsdagar börjar man 8.15. Alla dagar slutar man 14.45. Alla lektioner är 53 minuter långa, vilket innebär att man har 7 minuter på sig att ta sig till nästa klass. Jag har oturen att varranan lektion är i norra delen av skolan och varranan i södra så jag kommer få springa en del, woohoo! Om man ska gå på toa måste man få nått slags papper av läraren.

Jag är senior (sista året) men tar Junior classes i Us-history och engelska. Jag trodde att dom gick ur skolan ett år tidigare här så att alla seniors skulle vara ett år yngre än mig, men det är dom visst inte, utan dom är lika gamla som mig. Skolan har tre olika danser, Homecomming, Turnabout och Prom. Homecomming är ovanligt tidigt iår, om redan 3 veckor!

Skolan har också en dresscode som man måste följa: Inte för kort kjol/shorts, inte för smala band på linnet, underkläder får absolut inte synas, inga hål i jeansen, inga t-shirts med tryck som är politiska eller så. Sen finns det mycket kriminella gäng i East Chicago som inte är långt härifrån, därför får man inte bära samma färg på tröjan hela tiden i skolan för att det kan uppfattas som att man tillhör eller sympatiserar med ett sånt gäng. Jag tyckte det lät jätte löjligt först men det är tydligen väldigt känsligt här. Vissa skolor har tillochmed skoluniform på grund av det.

Nu ska jag snart åka till skolan och träffa fotbollslaget, därifrån ska vi åka med en sån gul skolbuss till Michigan City (trooor jag det va) och spela match. Jag får inte spela än för jag måste ha vart med på tio träningar innan, men om jag är med och bara värmer upp idag innan matchen räknas det som en träning, så jag kan spela nästa vecka :)

HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: HIlma

Woooooo fotbolls-Agge!! Kul att höra att du har det bra, jag följer allt du gör med spänning, hehe!

2011-08-17 @ 21:46:06
Postat av: Anonym

Hej Agnes!



Vad roliga att höra av Dej. Du skriver jättebra. Ser redan fram mot Din nästa blogg

Många kramar

Mormor och Morfar, Cilla, alice

2011-08-20 @ 16:48:53
URL: http://agnessvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Agggge, uppdatera!! Jag är galet nyfiken på hur allt ääääääär! Puss Klaraaa

2011-09-01 @ 19:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0