MUNSTER

OOOOkej.  Sitter med min vardmammas data nu for min har varken internet eller strom for min adapter funkar inte. Ska forsoka sammanfatta allt jag har gjort de senaste dagarna,

 

Lordag/Sondag: New York

Softlanding campet I New York var jatte kul och jag var mest med fyra andra tjejer fran sverige, Elsa, Tove och Louisa, as trevliga. Vi har redan bestammt att traffas igen nasta sommar! Bade Lordag och Sondag var det forst bussguidning med ett par stop pa manhattan. Vid lunch fick vi hoppa av och ga runt i grupper  till klockan 6. Mitt gang gick bara pa fifth avenue och times square pa lordagen och sondagen spenderades I SoHo. Pa kvallarna var vi mest pa varat rum o pratade.

 

Mandag:  Traffa vardfamiljen

steg upp 02.45 for att aka till flygplatsen. Allt gick bra och vid 07.40 stog jag pa flygplatsen I Chicago och traffade min vardpappa (Tim). Vi akte direkt hem och traffade resten av familjen, Mamman, Kelly, barnen Hendricks, Katie, Teddy, deras gamla utbytesstudent Svenja fr[n tyskland som ar har pa besok och deras tre katter och hunden Foster! Hela familjen ar huur trevliga som helst, de tar valdigt annorlunda att ha tre smasyskon . Jag var sa trott efter att ha gatt upp sa tidigt och jag var fortfarande jetlagged sa jag gick nastan direkt o la mig och sov hela dagen. Gick upp igen vid nio pa kvallen o satt o prata med Kelly ett tag , sen gick jag o la mig igen. Just nu delar jag rum med Katie men nar Svenja aker hem tar jag antagligen det rummet hon sover i! Nasta vecka eller veckan efter det kommer det en til utbytesstudent som ocksa ska bo har. Hon heter Coline och ar fran Belgien och ar lika gammal som mig sa det kommer bli kul!

Tisdag:

Eftersom jag skulle forsoka komma med I skolans fotbollslag var jag tvungen att ga till en lakare for att fixa ett intyg sa det gjorde vi. Jag kopte aven nya fotbolls skor och fick traffa Papa Al, Kellys morfar och hennes mormor. Pa kvallen foljde jag med Svenja till hennes kompisar  fran nar hon gick I skolan har, som gar pa college nu. Vi badade hemma hos en tjej I hennes pool och hade en brasa dar dom gjorde natt som heter smorse. Man tar en bit choklad, en grillad marschmallow och klammer ihop det mellan tva kex, tydligen valdigt populart har, dom blev helt chockade nar jag inte visste vad det va. Vi hade jatte kul dar o det va kul att fa traffa folk, nar vi kom hem lag det en lapp pa min sang fran Kelly dar det stog att jag skulle upp tidigt nasta dag for fotbollstraning!

Onsdag (idag):

Gick upp halv 9 och gjorde mig iordning for traningen som borjade halv 9. Kelly korde mig till fotbollsplanen som ligger precis fran skolan. Jag letade upp coach Pflum som lagets tranare heter och hon tog mig dit laget va.  Det ar inte sa svart att vara ny har, alla ar jatte intresserade och fragade en miljon fragor innan jag ens hann svara. Whats your name? Where are you from? Do you like Harry Potter? Blablalbal. Traningen gick bra iallafall, det va jattekul att spela och nu troor jag iallafall att jag ar med I laget, haha.  Efter traningen hamtade Kelly mig och sa att jag va tvungen att skynda mig for att jag skulle till Chicago! Jag hoppade in I duschen och fem minuter senare satt jag i en bil med svenja, hennes kompis (Ryan tror jag) och hans bror. Vi har varit I Chicago hela dan och jag har sett en del av stan, as kul. Imorgon ska jag upp ganska tidigt, 8.45 ska en tjej fran laget hamta upp mig och sa ska vi aka till skolan , dar ska vi gora ett test som man m[ste gora om man ska va med I laget. Man gor tydligen natt slags intelligenstest av natt slag for att sen kunna jamfora om man far ett slag I huvudet sa man kan se hur skadad man ar, haha. Klockan 10 ska jag mota Kelly och Svenja vid the guidance office pa skolan for att valja mina kurser. Sen klockan 2 ska jag pa nan “bounding” grej med fotbollslaget hemma hos coach Pflum. Fatta inte riktigt va vi ska gora, men det kan nog bli kul.

Nuu ska jag sova

Puzz

(Internet pajjade forra gangen sa fick publicera detta nu)


Kommentarer
Postat av: elin

ÅÅÅÅÅÅÅÅH FETT MED NICE MANNEN!!!!!!!!!!!!! vilka kurser valde du? LOVE

2011-08-14 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0